Llevo tiempu oyendo falar de ‘marketing llingüísticu’ y nun sé si esti anunciu de Carlsberg va nesi sen… pero la verdá ye que ye l’amuesa de cómo una llingua minoritaria cómo’l gaélicu irlandés val pa vender. A lo menos, asina lo piensa una de les mayores multinacionales de la cerveza.
Cierto ye que l’irlandés ye llingua oficial, pero eso nun quita pa que tea amenorgada énte la puxanza, nada menos, del inglés. Entá ye vista por muncha xente como daqué que val namás pa falar na casa, cola familia o los collacios, o nin eso. De fechu, ye más fácil sentir asturianu na cai Uría que gaélicu en O’Connell Street. Pero la percepción ye lo que cuenta… y la mayoría d’irlandeses entienden ensin problemes la broma del anunciu… un anunciu que ye pa vender, pa qu’una empresa faiga dineru.
Nun va munchu lleí cómo la creación de la primer canal de televisión dafechu en gaélicu (TG4), en 2005, foi criticada por grandes firmes de la prensa irlandesa como un gastu ablucante y innecesariu. Güei caltién unos índices d’audiencia d’ente’l 3 y el 4% y fai por caltener viva la llingua materna de 350.000 irlandeses, pero que conocen 1,9 millones de los 4,4 millones d’habitantes de la islla.
Mui bon l’anunciu esi, había que facer una versión llariega, nuna discoteca castellana unos rapazos asturianos… hahaha
Préstame que te prestara’l post de MunduXaime. Gracias