Nueva era

Mira que nos hubiera prestao dedicar güei a la xente de Bloque-UNA esti cantar… pero nun va poder ser. Vamos tener que rescatar esta otra que yá-yos la dedicaremos a la xente d’UNA tres de les elecciones españoles de 2008.

Calca equí p'amosar conteníu dende YouTube.
Consulta la política de privacidá de YouTube.

(Poneilo si vais siguir leyendo)

El casu ye que los peores pronósticos se cumplieron. Hailos que lo vían venir (recuerda Carlos X Blanco nun post escritu coles tripes…) nosotros nun esperábamos tamaño desastre, non d’esta manera.

La verdá ye que se podían dar mil xustificaciones pa que la suma de Bloque y UNA se quedara en poco menos de siete mil votos, errores propios y circunstancies adverses (mui adverses), que fixeron que l’ultimu y más serio intentu del asturianismu por llevantar la cabecina viniera a repetir resultaos del asturianismu de va un cuartu de sieglu. Los resultaos que llograra un entós flamante Partíu Asturianista nes elecciones autonómiques de 1987. Aquello foi l’entamu d’un proceso que llevó a algamar un diputáu pal asturianismu nos comicios siguientes. Lo d’agora yá veremos.

Hai quien yá ta falando de que l’asturianismu morrió dafechu (boutade) y otros que too pasa pola xuntanza, xuntanza, xuntanza. Pero nun paez claro que xuntos la cosa fuera muncho más allá. Amás, ye evidente que hai xente que nun quier nin falar d’ello, y casi paecía que nun teníen otru obxetivo que dir a la escontra y torpedear lo que facíen pela so parte BA-UNA.

La pantomima d’esta semeya distribuida poles webs asturianistes como si se hubiera fecho na cueva de Bin Laden, el ‘democracy for Asturies’, el menospreciu a quienes intenten llevantar cabeza d’otra manera, les veleidaes del estilu ‘l’asturianismu soi yo, lo demás ye puxarra ḥipi’… son too síntomes claros de que buscar la xuntanza de tol asturianismu hasta agora, yera gastar enerxía innecesaria.

Lo que naide nun puede negar, ye que si n’estos años últimos hebo un intentu de ‘construir’ daqué, el resultáu foi la candidatura de Bloque-UNA. Vémoslo como la xunión de les dos ‘corrientes’ más inquietes, actives y series del asturianismu d’izquierdes, que d’una banda ensayaron la estratexa ‘entrista’ con Izquierda Xunida, y de la otra foron axuntando fuerces dende Ias, Andecha Astur y demás.

El resultáu foi’l de una de les campañes electorales más dignes del asturianismu en años, con una probitú de medios bultable, con un ningunéu, cuando non ocultación (¡¡ai los medios asturianos y l’asturianismu!!), pero que foi quien a despertar esperances n’unos cuantos.

Pero ye evidente qu’esi guañu que ye Bloque-UNA ta entá un poco verde, ye feble tovía. Nun foi quien a contrarrestar el populismu d’IU na campaña, qu’arrampuñó tol voto izquierdista al que podía aspirar BA-UNA faciendo como que nun gobierna n’Asturies, y faciendo suyo el movimientu 15M. Tampoco foi quien a esparder la so imaxe por riba d’otres opciones a guelpe de propaganda, y el día de reflexón vímonos desplicando quién yera Rafa Palacios y el Bloque-UNA a persones del nuesu entorno familiar.

Tal vez l’arranque de la opción BA-UNA nun fuera’l más propiciu. El fechu de que, a quienes siguimos esti mundín ‘dende fuera’, nos sorprendiera la candidatura de Rafa Palacios y la ausencia y el silenciu de Quico Valledor, nun paecía el meyor entamu. Muncho menos si vemos qu’apareyao a ello ta la dimisión de Faustino Zapico na dirección d’UNA ensin esplicación dala, y ye que paez que tolo que se cuez nel asturianismu se decide nel trasteru de la mansión de vacaciones de, otra vuelta, Bin Laden.

Con too, pensamos qu’esa ye la vía, y qu’el trabayu desendolcao n’estos meses pola xente de BA-UNA tien que continuar, tien que dir enantando, axuntando los apoyos de tolos que quieren ‘democracy for Asturies’, facese ver. Los próximos cuatro años van ser mui duros, y tien qu’haber quien tea ehí -nel parlamentín o fuera, nes cases conceyu y na cai-, canalizando la voz de quienes tamos  excluyíos del sistema políticu asturianu. Lo que ye evidente, ye que entama un ciclu nuevu n’Asturies, na política asturiana y, tamién, de xuru, nel asturianismu. Nosotros queremos tar ehí y poner de nuestra parte. Xente de Bloque por Asturies y d’UNA, nun mos falléis agora.

3 comentarios en “Nueva era”

  1. El descontento suele aportar cambios, positivos o negativos por supuesto. Si al descontento le unes cierta educación política y social estos cambios suelen ser para bien pero cuando se juntan el descontento y la ignorancia los resultados son desastrosos (recordemos la Alemania Nazi o el Mussolini en Italia). ¿Cómo era aquello de “el sueño de la razón produce monstruos”?

Zarráronse los comentarios.