Cáca mílis

Ver el vídeu en Youtube

Llevo tiempu oyendo falar de ‘marketing llingüísticu’ y nun sé si esti anunciu de Carlsberg va nesi sen… pero la verdá ye que ye l’amuesa de cómo una llingua minoritaria cómo’l gaélicu irlandés val pa vender. A lo menos, asina lo piensa una de les mayores multinacionales de la cerveza.

Cierto ye que l’irlandés ye llingua oficial, pero eso nun quita pa que tea amenorgada énte la puxanza, nada menos, del inglés. Entá ye vista por muncha xente como daqué que val namás pa falar na casa, cola familia o los collacios, o nin eso. De fechu, ye más fácil sentir asturianu na cai Uría que gaélicu en O’Connell Street. Pero la percepción ye lo que cuenta… y la mayoría d’irlandeses entienden ensin problemes la broma del anunciu… un anunciu que ye pa vender, pa qu’una empresa faiga dineru.

Nun va munchu lleí cómo la creación de la primer canal de televisión dafechu en gaélicu (TG4), en 2005, foi criticada por grandes firmes de la prensa irlandesa como un gastu ablucante y innecesariu. Güei caltién unos índices d’audiencia d’ente’l 3 y el 4%  y fai por caltener viva la llingua materna de 350.000 irlandeses, pero que conocen 1,9 millones de los 4,4 millones d’habitantes de la islla.

Rein, Occidente

rein.gif

Toi acabante de baxame del Jamendo esti discu de Rein, grupu italianu fundáu nos 90 que faen ‘patchanka d’autor’, que son ‘fíos de la globalización’ (dicen ellos). La verdá que ye un mecíu de folk, ska, rock perprestosu. Bien grabáu y presentáu y divertíu, “pa sentir una y otra vuelta”, como diz ún de los comentarios nel espaciu del grupu nel Jamendo. Ta asoleyáu embaxo llicencia Creative Commons depués de que’l grupu decidiera dase de baxa de la SGAE italiana.  ‘Occidente’ ye un doble discu con venti cortes, d’ente los que rescampla ‘Genova’, casi 13 minutos n’alcordanza de Carlo Giuliani, el rapazu aquel que morrió d’un disparu de los Carabinieri nes maniges anti-G8 de 2001.

Sentíilu, o baxáilu dende equí.