Israel nun ye Tierra Santa

Israel ye la única democracia d’Oriente Próximu. Israel tien de garantizar la seguridá de los sos ciudadanos. Israel vien d’una llarga historia de persecución de la que toa Europa se siente y ye culpable. Pero la vida de los israelinos nun pue valir más que la de los demás. La historia nun ye una bula papal. La seguridá d’unes elleiciones nun xustifica la muerte. Un estáu nun ta llexitimáu al ataque preventivu indiscrimináu, al terrorismu, al asesinatu más sangrín. Ya valió.

PalestineblogsSemeyes en Flickr — Blogue de Haitham SabbahLa Vanguardia

El bocayón esquiva’l madreñazu

A la fin, un periodista fizo por llevá-y el madreñazu de la Xunta Pola a Fernando Lastra a una rueda de prensa. Pero tampocu foi quien a entrega-ylu. De fechu, Lastra ta enfotao en superase a sí mesmu pa’l añu qu’entra, y tamos seguros de que lo va consiguir. Pa ver les imáxenes de la frustrada entrega del madreñazu, calca no que sigue.

Sigui lleendo El bocayón esquiva’l madreñazu

Memoria histórica

La UPyD de la República

La memoria histórica ye dalgo buenu, dalgo qu’hai que conservar. Magar que tea mui masuñada, na memoria histórica se puen atopar lleiciones interesantes. Como esa que cuenta esti llibru ‘El fascismo en Asturias (1931-1937)’, tesis del caderalgu d’historia de la Universidá de Cantabria, Manuel Suárez Cortina, que fuere asoleyada en 1981 por Silverio Cañada.

Llibru facismu n'asturies

El llibru queda coxu en munchos aspeutos. El propiu autor llamenta la perda de datos del Gobiernu militar nos años más sangrinos de la represión facista. Pero, sicasí, nes sos páxines escuéndense pequeñes ayalgues. Güei toi por conseñar la de la paxina 134 que fala de cómo n’aquellos años de Segunda República, la CEDA, sabedora de que calteniendo firme el so ideariu derechista, nun va ser quien a quita-y adeptos a formaciones más moderaes, decide empobinar la creación d’un muérganu satélite suyo: la Unión de Clases Medias (UNCM).

N’Asturies, la formación tenía por cabezaleros a Gumersindo Riego y Gerardo Requejo, dambos venceyaos a la derecha tradicionalista, pero que s’enfotaron dende la UPyD (perdón, d’aquella UNCM) n’amosase como dalgo distinto. Diz el llibru: “la Unión se presentó como apolítica, republicana y no declaró su confesionalidad”. Y añede: “afirmaba no formar un partido político, sino una agrupación al servicio de ese sector de la sociedad que se encuentra entre dos fuerzas: la proletaria y la burguesa”.

Entá más: el so cabezaleru asturianu, Gerardo Requejo, convidaba a axuntase a la UNCM a quienes compartieren “dos postulados fundamentales: la defenda por todos los medios lícitos de España, arrancándola de manos de verdugos y traficantes profesionales, y la defensa, también enérgica y decidida, de nuestros intereses de clase, vejados y encarnecidos por los de arriba y por los de abajo”.

Siete décades depués, la derecha española recuperó esa estratexa pa tratar d’esgastar a la derecha moderada (agora en baxo les sigles del PSOE). Tres de texer una tupida rede d’opinion (universidaes privaes, medios de comunicación, fundaciones -FAES a la cabeza-), a la gran derecha española de tola vida nun-y queda otra y recurre a la UPyD pa quita-y al rival direutu aquel electoráu al que-y esmolez España, que tarrez de vascos y catalanes, y un poco de los galleguzos, pero que nun votaríen al PP nin de coña porque ellos son d’izquierdes de tola vida.

Y equí los tenemos, puxando por que se retire l’usu del ‘dialeutu’ catalán nos vuelos de Swissair con Cataluña, esmolecíos pol futuru del castellanu magar que seya la tercer o cuarta llingua más falada del mundu, y naguando por una reforma ellectoral que sirva, non ya pa que’l so grupu tenga la  representación que-y correspuende con respeutu al PSOE y al PP, non, sinon pa que nun la tengan los grupos non españolistes. Y llueu… ¿nun-yos va preocupar qu’haya memoria histórica?

Retratu d’un bocayón

Perbona la entrevista que-y fizo Xuan Bello a Fernando Lastra en Les Noticies, y de la que tuvimos conocencia nel blogue de Mundu Xaime. ¿Como daquién, trenta años depués de la muerte de Franco, pue aneciar nel discursu del ‘falar en cristiano’? ¿Cómo ye que un asturianu que quiera falar asturianu o gallego asturianu n’Asturies ye lo mesmo qu’un británicu?

Yera sabío que Fernando Lastra ye un políticu intelectualmente llimitáu, por nun dicir ermu; que fai por esconder la so probitú a base de tochaes y dalgún argumentu de solapa de llibru que-y abulta de postín. Pero na estrevista amuésase un auténticu bocayón en porrica. Bien Les Noticies. Alderique en esbilla.

L’Anduriña

Anque solemos falar de música nunca falemos de Xera, algo que podría ser raru pa nos tratándose d’un grupu que usa llicencies Creative Commons y que amás ye asturianu, la razón ye que un de los GyG ta mui vinculáu a esti grupu y ye dificil falar de música cuando l’asocies a vivencies, momentos mui guapos (y mui duros, que tamién los hai).

Pos güei falamos de Xera porque tan acabantes d’asoleyar el so primer videu musical, “L’Anduriña”. Ye un adelantu de lo que será’l so segundu discu “Tierra”. L’Anduriña ye la historia, real, d’un naufraxíu cuntada por un home de Lloza, que como muncha xente de la mar arriesgaba la vida pa comer.

Ye un videu realizáu con un presupuestu de 40 €, y como tolo de Xera, fechu dende casa con muches ganes y pocos medios.

Pa mi ye un presto ver como la xente ye capaz de buscar alternatives a los modelos de trabayu establecios, y que traten la música con tantu respetu y cariño. Pero meyor sentilu vosotros mesmos…

Ver el vídeu en Youtube

Puedes baxar el videu en dellos formatos dende la web de Xera.