Bombino, el Nuberu tuareg

Omara Moctar, “Bombino” ye un guitarrista, compositor y cantante tuareg, que combina sones tradicionales con rock y blues pa disparar cantares protesta a la escontra de los gobiernos de Níxer y Mali.bambino

Ñació en 1980 en Tidene, un campamentu na rexón d’Agadez nel desiertu del Sáḥara y dientru del estáu de Níxer. En 1990, demientres la tercera revolución tuareg, la so familia refuxase n’Arxelia y nesti tiempu unos parientes de pasu dexaron una guitarra cola qu’entama a estudiar pola so cuenta. Más tarde entama a estudiar col tamién guitarrista Haja Bebe, quién-y pon el nomatu de Bombino, deriváu del italianu “bambino” (guaḥe). Nestos años de formación influyen-y enforma músicos como Jimi Hendrix o Mark Knopfler y entama a trabayar como músicu y pastor “cerca” de Tripoli.

En 1997 torna a Agadez dedicándose namás que a la música, y algama bastante popularidá col so primer grupu col que grabaría el so primer discu que nun s’espublizaría hasta 2009.  Pero demientres la cuarta revolución tuareg (2007 a 2009) el gobiernu de Níxer torga l’usu de guitarres a los tuaregs, al considerales un símbolu de rebeldía. Nuna entrevista Bombino diz: “La mio guitarra nun ye un arma, ye un preséu pa construir la casa del pueblu Tuareg”, a los pocos díes el gobiernu de Níxer executa a dos miembros del grupu de Bombino y esti fuxe exiliáu a Burkina Fasu.

En xineru de 2010 torna a Agadez onde entama un conciertu pa celebrar l’acabación de la guerra, col permisu del Sultán, na base de la Gran Mezquita de la capital onde tocaron pa más de 1.000 persones, la ciudá d’Agadez tenía hai cinco años una población de 81.326 habitantes.

En 2012 espubliza el so segundu trabayu, que distribuyere pela rede garrando gran sonadía internacional, en 2013 espubliza el tercer discu y entama una xira pelos Estaos Xuníos.

Dende entós lleva dellos conciertos en distintos paises del mundu, amás d’Agadez.

Ver el vídeu en Youtube