Entamen la precampaña

D’equí a unes selmanes, pal 7 de xunu paezme que ye, vamos tener les eleiciones más bobes del calendariu. Eses nes que se trata d’escoyer a les vieyes glories del PSOE y del PP que van vivir un retiru coyonudu a cuenta del Parlamentu Européu. Hailos que ya entamaron güei la precampaña y fainlo escolingando n’internet videos como esti.

Ver el vídeu en Youtube

N’Asturies la precampaña entamó col vetu del BNG a que la UNA forme parte de la coalición ‘Europa de los pueblos’ pol fechu de ser un partíu asturianu. Como la mera esistencia d’Asturies fai rescamplar lo feble de la historigrafía nacionalista galllega, pues a ḥodese. En fin, too esto ¿sedrá porque Galicia ye un país que hasta que descubrió’l contrabando de farlopa nun esportaba más que fame? ¿O sedrá polo que diz Vicente García Oliva? Al final, nun hai otra: complexu de nuevu ricu. Y pela parte nuestra: una migayina de resentimientu y envidia, por qué negalo.

Actualización Primera: Digo mal cuando digo qu’equí n’Asturies la precampaña empezó colo de la UNA y el BNG. Lo cierto ye qu’entamo bastante enantes, coles discusiones sobre’l retiru o non d’Ovidio Sánchez nel Parlamentu Europeu, y sobre la presencia de socialistes na llista del PSOE. Y sí, bien ceo anunciaron que l’ex rexonalista Masip va repitir poltrona col númberu 17 de la llista socialista. Lluéu, Izquierda Unida anunciónos que l’asturiana Marta Pulgar diba nel númberu trés de la so formación.

Actualización Segunda: Cuenten n’Asturnews qu’Andecha diz que de vetaos nada, qu’ellos son socios d’Europa de los Pueblos y que puede qu’el BNG-yos permita a ellos dir na candidatura. ¿Dalguien puede aclarar too esto? ¿Pue dar el nacionalismu asturianu más pena y dolor? ¿Sedrá qu’empiezo a entender al BNG?

¿Quién va cobrar por Jeanine Deckers?

Esi cementeriu d’elefantes que llamen Parlamentu Européu, pal que quieren que votemos d’equí a unes selmanes, ta acabante d’aprobar l’ampliación del cobro por derechos d’autor por un periou de cincuenta a setenta años depués de la creación de la obra. Paez que la midida ye mediu buena porque’l comisariu européu de cases discográfiques o dalgo asina, llámenlu Charlie McCreevy, quería que fueren 95.

Tol mundu (cuéntenlo en Soitu) ta flipando cola historia, que nun tien otra que salvar a les discográfiques de perder el cobru pola esplotación de los grandes éxitos de los sesenta, como’l de Soeur Sourire, equí na versión que la monxa dominica Jeanine Deckers fixera un par d’añinos enantes de suicidase.

Ver el vídeu en Youtube

El casu ye que’l del gran sucesu que foi esta monxa belga, convertía yá n’iconu de la cultura popular europea, ye una amuesa de lo que ye la industria discográfica, que va poder siguir cobrando por esti cantar otros venti años. Sor Sorrisa decidiera, nun momentu dáu, dexar la orde relixosa, colingar los hábitos, y vivir col que fuera el gran amor de so vida, Annie Pecher.

soeursourire

A partir d’esi momentu pa dambes entamó toa una pesadilla por mor d’un xuiciu escontra Deckers, a quien l’estáu belga-y reclamaba impuestos derivaos de les sos ganancies musicales. Ganancies que foron siempre mui ruines; los más de los ingresos diben pa la orde de les Dominiques. Sicasí, paez que col tiempu s’esclarió que quien daveres llevóselu crudu foi la dicográfica Phillips, que-yos dio a les monxes dominiques un contratu de pura risa. Agora, siguirá cobrando otros venti años. ¿Van cobrar por elles?

La situación resultó más que cafiante pa la pareya. La tienra monxa que a entamos de los sesenta enllenara ilesies col so ‘domenique, nique’, entró nuna depresión perfonda y acabó suicidándose, xunto a la so muyer, en 1985. Dambes dexaron les dos notes que vienen darréu:

Sigui lleendo ¿Quién va cobrar por Jeanine Deckers?

Otru ‘Cándido y Morala’ yera demasiao

MANIFESTACION DE APOYO A LOS 14 DETENIDOS EN LA MANIFESTACION ANTIFASCISTA DE CANGAS 35 MARIO ROJAS 18-04-09

Al final el ministeriu fiscal, muérganu pel qu’intervién el gobiernu na xusticia, reculó y propició un alcuerdu de conformidá colos catorce acusaos de desórdenes en Cangues d’Onís a los qu’inicialmente pidíen 35 años de cárcel. Too quedó en multes. Los catorce, y les sos families, respiren, como nun pue ser d’otra manera.

Pue parecer una bobada pero cuido que tamos énte dalgo bien interesante. De dalguna manera, ye evidente que la posibilidá d’atopase con too un pastel de protestes durante cinco díes de vista énte’l palaciu de Xusticia d’Uviéu, habida cuenta de la esperiencia recién de Txomin Goñi, nun yera prestosa pa un gobiernín que bastante tien colo que tien: solombres de corrupción urbanística, Bruseles ñegando les perres que falten pa El Muselón, empleaos públicos en pie de guerra…

D’otra manera, el casu de los catorce de Cangues fai que rescample una evidencia: la estratexa d’equiparar tolo que s’allugue a la derecha del PP con tolo que tea a la esquierda del PSOE (sí, tamién bona parte d’IX) pue valir en Madrid, pero non n’Asturies, onde unes fuercies de seguridá con tendencia al chambonismu, y dacuando con vezos duldosos, tan faciendo un esfuerzu vano por equiparar a unos pandilleros racistes con una masa social de bayurosa ya incontestable traxectoria democrática.

El casu de Cándido y Morala supunxo toa una vergoña pública difícil de dixerir pa parte del PSOE xixonés, muncho más pa unes bases d’IX que nun daben créitu a lo que taba pasando. Agora, el Gobiernu nun taba pol llabor de pasar pela mesma situación. Quiciaves, además, la celebración del xuiciu diba servir pa dexar entá más n’evidencia les maneres d’actuar de les fuerces policiales.

Otra manera, ye de destacar l’olfatu periodísticu de los grandes medios asturianos, qu’esta vez supieron anticipase y ver que l’asuntu de los 35 diba quedar pa prau y decidieron, poro, qu’una manifestación de cientos de persones pel centru d’Uviéu nun merecía nin mención. Namás Glayíu y El Comentario.tv informaben y opinaben puntualmente del casu, cola esceición d’una breve crónica de la marcha na edición uvieína d’El Comercio. Sicasí, a lo meyor estos díes, como pasara col affaire Fer, vemos que ‘fuentes policiales’ se lamenten del resultáu del so trabayu.

Esta cita ye importante

batman-serie01

Broma gocha fecha col probetayu Paint de Window$ p’animar a toos a dexar claro qu’Asturies tien concencia cívica, que nun va dexar solos a los 14 de Cangues, a los que un Estáu podre pide la suma de 35 años de cárcel por contestar a una d’eses ‘verbenes’ neofacistes que dacuando organicen grupos orquestales bizarros del tipu Democracia Nacional, y asemeyaos.

Mañana sábadu, la marcha sal de la Estación del Norte a les seis de la tarde. Más información, nos enllaces 35 razones, Glayíu, Elcomentario, CSI, Coordinadora Antifacista, ..

Confirmáu, Asturies ye miope

steve-01

O eso, o ye que los señores de la clínica oftalmolóxica ‘de los Vega’ tienen los reclinatorios más encontradizos del país. D’otra manera nun s’entiende que l’ampliación del negociu d’esos señores abra güei la estaya de ‘Sociedad y Cultura!!’ de LNE. O que tea na portada del web de La Voz de Asturias. Porque, en verdá vos digo, empreses que dicen qu’invierten 6 millones d’euros y nes que trabayen 35 persones (otra cosa ye que tean toes contrataes, en condiciones y tal…) hai bien d’elles, ensin que-yos faigan reverencies na prensa uvieína.

Pero, de toles maneres, ¿nun sedrá too esto un intentu de facer creer a los llectores, a los que se tomen por bobinos, que esto de la clínica ‘de los Vega’ ye semeyante copón que faga necesario que vengan los reis d’España a inaugurar les nueves oficines?

Por cierto, pal que nun s’enterara, va haber actos n’Uviéu güei y mañana, entamaos pol Ensame República Asturiana pa quien quiera dicir qu’Asturies nun quier rei.  Vía: Fueya en blanco.

El sicariatu pa xenerar visites

Los diarios asturianos anden estos díes mui esmolecíos poles investigaciones entamaes pola policía pa neutralizar a supuestes bandes xuveniles ‘de latinos’. La esmolición, más que pol peligru d’estos adolescentes ‘latinos’ aventaos, más o menos paez venir de la posibilidá de xenerar visites nes sos respectives webs. Les noticies, que nun tienes más aquel (van dicime agora que les hosties de fin de semana y los chulos con navaya son novedá), van encabezaes de titulares que falen de ‘Latinkings’ o ‘Ñetas’, anque nel testu nun se diz res de qu’hubiere dalguna organización con esi nome investigada n’Asturies: lo único que hai son rapazos ‘latinos’ que monten pollos más o menos gordos y que van perhí con traces de flipalo too col Grand Theft Auto.

Y ¿entós a qué vien el poner eses ‘informaciones’ o ‘chismes’ policiales na páxina d’iniciu? ¿Ye por ética pertiodística? ¿Porque de verdá ye importante la noticia?, o ye pa xenerar visites a costa de comentarios firmaos por un tal 88 o similares nos que se pide la espulsión de latinos moros y xitanos, a los que sarcásticamente (pártome) se refieren esos comentarios ‘sin censura’ como ‘los de la etnia’.

Ok, estos guaḥes nun sedrán unos santos, y como vecinos igual taba hasta los güevos d’ellos, pero nun son pa tanto… y basta con lleer les informaciones espublizaes por estos desorientaos diarios asturianos pa decatase de que daveres nun lo son.

De fechu, nun sé yo si sedrán como estos tres célebres de Montemorelos, que nun se-yos ocurrió meyor que dicir que yeren sicarios pa tratar de facer un simpa nel estancu. Non solo los detuvo la policía, sinon que tamién llegó la tele pa face-yos esta impagable ‘entrevista’.

Ver el vídeu en Youtube

Lastra diz ‘pito’ y ‘puta’

Lastra, la vedette (más bien vicetiple) del Grupu parlamentariu socialista, escolíngase con una nueva perla argumental de chigre (¿o ye ‘vinoteca’?): a los sindicatos sectoriales impórta-yos un ‘pito’ que la xente les tea pasando ‘putas’ pola crisis. Asina lo recueye LNE. Y esti ye l’impagable párrafu:

Lastra invitó a preguntar a las grandes centrales sindicales, representadas en la Mesa General de la Función Pública, su opinión sobre la mesa sectorial de educación. El diputado calificó de «muy seria» la actitud de FETE-UGT, que decidió optar por la negociación desmarcándose de la huelga. «Les está costando recibir insultos y críticas de otras organizaciones sindicales muy sectoriales a quienes les importa un pito la situación general de la economía asturiana y de los trabajadores en general, que hay mucha gente pasándolas muy putas para que estos que cobran todos los meses crean que son los únicos que tienen problemas».

De xuru que a elli sí que-y importa munchu la xente que les pasa putes pola crisis. Mesmo que-y importaba munchu la plantilla de TeleAsturias a los que-yos espetó que ‘ajo y agua’, que pa qué protestaben pol cierre de la canal de televisión, con el sueldu de mierda que teníen. Lo preocupante ye eso de ‘estos que cobran todos los meses’ ¿ye una amenaza?

En fin, una perla más d’esti simpar personaxe, siniestru por escuru, non por esquierdosu, digna de ser recoyía nun recopilatoriu humorísticu.

mariquitas