Militares n’amuesa

¿Qué zuna-yos dió con facer exhibiciones militares n’Asturies? D’un tiempu p’acá tuviemos el circu de la Guardia Civil (paezme que na plaza de toros d’Uviéu), desfiles y desembarcos nel sable de San Lorenzo en Xixón y agora dicen que tan preparando otra amuesa de poderíu de les fuerces aeronáutiques españoles na mesma playa. ¿Nun hai más sitios onde los facer? o ye que ¿hai dalgún interés especial en que seya n’Asturies onde se pongan a los militares n’amuesa?

Nun sé, pero ye que nun m’alcuerdo de que’n tola mio vida (que ye más o menos dende que morrió Pachu) se diera enfotu talo n’ablucar al personal col poderíu militar n’Asturies. ¿Ye que equí somos especialmente receptivos? o ¿ye que se vio la necesidá d’espoxigar ciertu enfotu patrióticu nesti territoriu?

Puede sonar a paranoicu, pero sí que d’un tiempu p’acá toi viendo enfotos empobinaos a reforzar la concencia nacional española, en cuenta quiciaves de la que’l gobiernu de Zapateru tien montada col tema del estatutu catalán y la negociación con ETA. Cuido que’l razonamiento ye: si nos tachen de frañar España y de antipatriotes, vamos demostrar que nun ye asina. ¿Y cómo lo faen? Pues con detallucos tan discretos como los de camudar la firma de la publicidá institucional (si antes una anuncia de la DGT o del Ministeriu de Medio Ambiente finaba col nome de la DGT o de talu ministeriu, agora failo con ‘Gobierno de España’), o sacando a los militares a la cai. Y ehí tamos. Aplaudiendo alardes de fuerza y recordando que, pesie a too, somos españoles.

L’omertá

Paez que col asuntu esti de los reis y su prole El Jueves y Anasagasti rompieron el xuramentu d’omertá, esi pautu atribuyíu a la mafia, la camorra o la ‘ndrangheta calabresa nel que s’afita la fidelidá a la ‘famiglia’. “Non vedo, non sento e non parlo” (Nun veo, nun siento y nun falo) diz la máxima.

Agora que Anasagasti diz lo que diz nel so blog, porque se siente llibre pa facelo, móntase la que se monta. Dalgunos diarios piden que lu procesen (que lu fusilen, pidirían va unos años), otros le recuerdan el pautu de silenciu. Ye’l casu del PSOE, esi partíu gayasperu onde los hubiere: “Son unas palabras desmedidas, sin sentido y espero que rectifique”, diz el cabezaleru socialista José Blanco.  “Máximo respeto por la Familia Real”, continuó. “Considero que su trabajo y su actuación es muy positiva para España y el interés general de los españoles y me parece que han sido un despropósito las expresiones que ha vertido Anasagasti”.

Y too eso, sin que nenguna publicación asoleyara entá les trescripciones de les conversaciones telefóniques íntimes y gochones ente l’heriede de la corona y la so amante, como yá ocurriera n’otros llaos. En fin… puxa el Principado.

Anasagasti fan club

Iñaki Anasagasti, esi clásicu del parlamentu español, ta acabante de montala bien gorda por decir les coses como xente abondo les piensa, como de xuru que les diría nun chigre ente culín y culín colos collacios, o ente ‘pote’ y ‘pote’ (entiéndase pote nel sentíu vascu, el del poteo o txikiteo).

Y armóse. Armóse demostrando que lo que diz nel blog ye la verdá nidia: que pa colos reis bromes nenguna y a poder ser llambiotaes.

De toles maneres, ye perinteresante lo que pasa con Anasagasti. Porque lo que diz, dizlo nel so blog personal, y non nuna rueda de prensa, nin nos corredores parlamentarios, nin una columna nel Deia. Dizlo nun llugar nel que lo públicu y lo privao nun paez tar mui bien xebrao. Un blog ye personal, y suel lleelu un grupu de xente mui determinao. Nun ye un mediu de comunicación de mases… pero sí ta al algame de cásique cualisquier persona.

Eses peculiaridaes tán detrás de que Anasagasti se soltara la guedeya y se sintiera llibre pa dicir lo que piensa. Y bienveníu seya’l blog por eso, qu’apurre al políticu a dicir qué quier, cómo lo quier, y que-y paez el mundu que mos rodea. Quiciaves, tamién por eso, los blogs políticos nun furrulen como deberíen. Fálta-yos sinceridá, como verdadera canal de comunicación y rellación ente’l votante y el políticu, un políticu que se sincera, pese a quien-y pese. Pero hai que ser valiente pa ser sinceru. Nun vaya ser que se t’espurran les idees y acabes fadiando al xefe de turnu.

Anasagasti: tuelf points.

Asina val?

Val asina?

Porque, d’otra manera, tamos falando que ye por ‘soez, zafia, de mal gustu’ polo que foi censurada y mandáronla retirar de los quioscos. Y si foi por eso… ¿cómo ye qu’entá dexen publicar esos reportaxes de viviendes de ricos y famosos nel Hola? ¿Y cómo ye que dexen publicar semeyes de los reis nel ‘Bribón’? ¿Y cómo ye que Marichalar nun ta presu?

Nun sé, nun sé. Toi confundíu.

El 40% del empresariáu asturianu namái tien el graduáu escolar

Dizlo güei La Voz de Asturias, en pequeñu, pero lo diz. Un 40% de los empresarios y altos cargos empresariales asturianos namái tienen el graduáu escolar. El porcentaxe ye el doble de la media de la UE (que ta na redolada del 20%) según l’estudiu que cita el diariu uvieín.

Un datu asina faltábamos pa desplicanos bien de coses. Y tendría de servir tamién pa rediseñar dafechu la política económica asturiana. Cierto ye que nel 60% restante de los empresarios y altos cargos asturianos tien d’haber llicenciaos, xente preparao que s’esmolez pol bon desenvolvimientu de l’actividá de la empresa y demás… pero tamién habrá los que nin siquier tienen el graduáu escolar.

Exemplos d’altos cargos analfabetos funcionales hailos a embute. Xente qu’heredó una empresa, y que cuenta que ser empresario ye dir de fartura, ser del PP, xugar al golf colos del PSOE, vivir en Somió, tener querida, celebrar los contratos en puticlús y dir al ‘cocktail’ posterior a la entrega de los premios Príncipe.

Pa esi amplísimu (polo que diz la estadística) sector de burrinos dirixentes, el IDEPA bien podría diseñar dalguna estratexa específica, más que nada porque ¿cómo-y vas a desplicar a ún d’esos que tien qu’exportar, apostar pol diseñu y ser creativu, cuando nun sabe situar a Xapón nel mapa?

Y lluéu dirán que son lleendes urbanes.

Tamos vivos, tamos…

Si entraisteis al nuesu blog nos últimos díes habreis visto coses rares, o que nun funcionaba como debía. Esto ye porque tuvimos actualizando el software del mesmu, WordPress, pa intentar facer un sistema más amañosu (sobre tou pa nosotros). De modo que dende agora, vamos poder siguir contando tonteríes n’esti rinconín del www. Anque tol mundu sabe qu’internet ye porno.